dimarts, 25 d’agost de 2009

No et vacunis de grip nova 2: consells útils, sentit comú.

Com vaig prometre, em poso avui mans a l'obra. Ahir, en rebre el missatge que em parlava de la Ghislaine Lanctôt, una doctora canadenca que va gosar escriure un llibre titulat "The Medical Mafia", d'entrada ni tan sols vaig obrir l'enllaç que m'hi adjuntaven. Vaig pensar que es tractava d'un missatge alarmista més i em va fer mandra. però no me l'enviava pas cap persona ignorant i finalment em va picar la curiositat. Com deia ahir, em va agradar com exposava els fets aquesta doctora, la seva manera de parlar i com n'era, de didàctica. Encara que els sis vídeos de vuit minuts cada un aproximadament, són en un format antiquat pel nostrr món ja tan audiovisual, us recomano que els aneu veient de mica en mica, que tingueu paciència per veure'ls tots. Jo ho vaig fer de forma esgraonada, en diferents moments de la tarda.Com que sóc inquieta, no em volia quedar només amb una opinió i vaig començar una petita investigació privada. confesso que vaig estar anat d'una pàgina a l'altra, navegant per la Xarxa, fins a les dues de la matinada, i avui he seguit cercant i llegint. Tot el que trobo, em referma en la decisió que ja he pres com a mare.

Vaig començar per consultar la web de la generalitat de Catalunya, i d'ensenyament a Sanitat, vaig trobar aquestes informacions preventives que ens poden ser útils a tots de debò.A má dreta, a dalt, hi teniu un díptic informatiu que us podeu descarregar en format PDF. Crec que tots els consell que se'ns hi donen són molt sensats i els haurem de tenir ben presents. I si us fixeu ara a mà esquerra d'aquesta pàgina a la qual us he adreçat hi ha diferents enllaços a organismes oficials, fins a la OMS. Jo vaig anar al Ministeri de Sanitat i Consum i em vaig descarregar una Guia per a la Prevenció a les Empreses, on s'hi diu que hi pot haver diferents onades de grip i que cadascuna pot durar fins a tres mesos. A la pàgina vuit d'aquesta guia parla de les estratègies que es podrien adopat, en armonia amb tota la Unió Europea i que inclouen 1- l'aïllament com a "separación de personas con una dterminada enfermedad infecciosa en sus hogares, en hospitales o en instalaciones determinadas a tal fin por el sistema sanitario". Ull, que la cita és textual!!! 2-la quarentena a persones que han estat exposades a l'agent infecciós i 3- el distanciament social dintre el lloc de treball... O sigui que el tancament de les escoles en cas d'un pic de pandèmia no sembla pas una mesura desencertada, però de moment no es contempla.
He trobat també recomanacions per a la població en general, força extenses i encara aquestes, totes elles bones de consultar.Pel que fa a aquí, hi teniu l'accés a tota mena d'alertes, i aqui als protocolsque regeixen ara a casa nostra.

El protocol que vaig veure ahir i que més m'interessa personalment és el que afecta al cas de les escoles i Centres Educatius en general.Quant a les recomanacions, cito textualment :

"En nuestro país el cuadro clínico de gripe A (H1N1) sigue manifestándose de manera leve en la mayoría de los casos. Por lo que, mientras la situación epidemiológica se mantenga similar a la actual, se considera que:

*

No es recomendable un cierre proactivo de centros escolares ni posponer el inicio del curso escolar. Los inconvenientes para la sociedad de una medida de este tipo superarían con creces las posibles ventajas en este momento.
*

Respecto a la eventual conveniencia de un cierre reactivo como consecuencia de la aparición de un brote de gripe A (H1N1) en un centro escolar, se considera que su valor para disminuir la extensión de la infección estará limitado por la posibilidad de implementar la medida precozmente y la capacidad para restringir los contactos entre los escolares fuera del centro escolar. Por estas razones, y teniendo en cuenta que los centros escolares son servicios públicos se debe intentar mantenerlos abiertos en la medida de lo posible, incluso en caso de absentismo masivo, permitiendo que sean los padres quienes decidan si llevar o no a sus hijos a ellos. No obstante, si se considera un cierre reactivo la decisión tendrá que:
o Basarse en la situación epidemiológica y ser oportuna en el tiempo. Decisiones tomadas con retraso producirán más inconvenientes que ventajas;
o Basarse en una evaluación de riesgo específica para el centro docente en cuestión considerando el impacto; social sobre el colectivo donde se asienta el centro y la factibilidad de la medida;"

En altres paraules, no es vol tancar les escoles preventivament per l'impacte social i econòmic que això tindria, i tancar com a reacció a un brot ja declarat és força inútil. Crec que és per això que es vol efectuar una vacunació massiva d'alumnes i mestres, segur que les autoritats han calculat que seria més barat per al sistema empresarial. I aquí começa la part del tema que em preocupa, que és el de les vacunes, com s'estan fent, la seva bondat i l'orígen obscur d'aquesta pandèmia. Però crec que abordaré aquest tema en el post següent, que això dóna per molt. I és que el que vaig estar llegint planteja dubtes severs i espanta de debò.

Només avanço les meves conclusions personals, que intentaré justificar, i són que se n'està fent un grà massa. Crec que hi ha molts interessos darrere la creació de la vacuna de la grip A. Molta gent en qüestiona la bondat i jo, amb tot el que m'he assabentat, ni deixaré que la inoculin al meu fill ni me la deixaré posar jo mateixa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada