divendres, 22 de gener de 2010

Quan som, tansols, moneda de canvi.

Quan t'adones que els sis mil habitants d'un poble tan sols som moneda de canvi, sap greu. Molt de greu. Avui, a la Sindicatura de Comptes, dos partits tan enfrontats com CiU i PSC han impedit que es puguin fer sengles investigacions a Barcelona i als comptes de l'ajuntament de Moià. Per desgràcia dels moianesos, la demanda impulsada via partits per la plataforma Moià diu prou, havia de ser vista junt amb una referent a Barcelona. Els partits que per altres coses no s'entenen avui sí que ho han fet. Si tu no tibes de la manta, jo tampoc.I així ha estat.

A ningú no li importa que un poble de sis mil habitants hagi de pagar impostos abusius per vint-i-tres anys de mala gestió d'un sol alcalde. Hi ha nombroses irregularitats, aquí són vox populi, però la cosa no ha esclatat fins que ha tocat les butxaques de tothom, fins i tot de les famílies més benestants del poble. Tenim més de vint-i-un milions d'euros de deute, que es diu aviat. I com que fa uns dos anys ens van fer la revisió cadastral, el nostre alcalde va tenir la genial idea de posar-nos l'IBI més alt que ens podia aplicar, i la pujada ha estat escandalosa. I seguirà fins al 2017. Les finances d'aquest poble són un "culebrón" difícil d'explicar per a un forà: es demanen préstecs per obres que després van a parar a un altre lloc, enderroquen la psicina vella per a fer-hi el CAP nou i un pàrquing, a sota, de pagament. Fan una piscina nova en un altre lloc, que al cap d'un any s'ha de reparar per mal feta. Els diners per al CAP s'han acabat i les obres fa més d'un any, crec, que estan parades... Tot va així, aquí.

En deu anys m'han quasi quintuplicat l'IBI que pago. En el darrer any me'l van doblar respecte l'anterior. I enguany pagaré uns cinc-cents € per un pis de 75 m 2, balcó inclòs. Diuen que potser m'ho doblin, tripliquin o quadrupliquin... Que Déu m'agafi confessada! M'han contat d'avis que tenen una pensió de sis-cents € i per una casa vella han hagut de pagar-ne dos mil d'IBI... Les llegendes urbanes sobre la VISA de l'alcaldia de Moià parlen de pagaments de sopars multitudinaris a dojo, viatges particulars a llocs diversos, regals i fins i tot de factures de cases de barrets. Ho diuen els que ho han vist i ho han denunciat des de fa anys.  Jo tan sols me'n faig ressò... Però se'n sent parlar al poble, als bars....

No m'extranya que les enquestes diguin que els catalans estem farts dels polítics. Com no ho hem d'estar? Teníem l'esperança de poder recórrer a la Sindicatura de Comptes perque fes una auditoria dels comptes de l'ajuntament, però avui, CiU i PSC ens les han trencat. És més important tapar els seus draps bruts que el bé del nostre poble. És trist, però és la realitat pura i dura. Se n'han fet ressò a molts mitjans. Jo us deixo alguns enllaços, i al blog de Moià diu Prou n'hi trobareu més. Al diari Regió 7 d'avui contava molt bé el tema. I el titular de La Vanguàrdia era prou expressiu:

"CiU y PSC se alían en el Parlament para evitar dos auditorías de la Sindicatura de Comptes" 

Que un poble tan petit hagi causat una tal aliança, quina pudor de socarrim que fà!!! I com a ciutadana, em sento indefensa i sense recursos. M'adono que les lleis estan fetes tan sols perquè les complim els de sempre. Perquè els polítics, que en el fons són els poders fàctics eterns, segueixen tenint la paella pel mànec. I fan la llei, i fan la trampa per burlar-la. I per riure's de tot un poble. 

COLLA DE PODRITS!!!!!!!

VERGONYA!!!!

14 comentaris:

  1. En aquest pais tothom qu etoca politica roba....ja se que potser n'hi han de honrats, però de moment no ho han demostrat.
    VERGONAYA!!!!!!! POLITICA

    ResponElimina
  2. Hola Isabel,
    T’he trobat pel teu comentari al blog de la Clidice.
    La votació de l’altre dia al Parlament em va semblar un veritable escàndol, i trobo que els diaris no n’han parlat gaire. Aquí tots es tapen les vergonyes, i els diaris -subvencionats, no ho oblidem- també.
    Et felicito pel teu blog.

    ResponElimina
  3. Com volen que confiem en ells, GArbi24? Saps, MIQUEL? Al poble la gent confiava en la Sindicatura de comptes, però ja veus. Se n'ha fet ressò fins El País i La Vanguàrdia, però a TV3 ni n'han parlat. L'única solució que se m'acudeis, una carta obert al jutge GARZÓN, que es veu que és lúnic que té pebrots de burxar els draps bruts en aquestes terres.... Em consta que la Plataforma Moià diu Prou va demanar anar al progrma del Cuní, a TV3. La secretària els va demanar qui governava al consistori de Moià, i en contestar que CiU, els va dir, molt bé, ja els trucarem i els direm alguna cosa. I fins ara. Penseu el mateix que jo?

    ResponElimina
  4. Per cert, MIQUEL, quan era petita vaig anar a escola a Sarrià, i a Catequesi hi havia un Mossen que es deia com tu;Miqul Saumell. No sé si hi tens res a veure...

    ResponElimina
  5. nena, esteu ben arreglats :( quan vaig sentir a les notícies que la sociovergència s'havia aliat una vegada més contra la població, vaig pensar en tu i, de passada, vaig pensar en com ho hem de fer per acabar amb tanta inmundícia. No hi ha solució?

    Ànims! no us deixeu trepitjar!

    ResponElimina
  6. A mi no se m'acudeix què podem fer, CLIDICE. Per part meva, suposo que implicar-me d'alguna manera amb la Plataforma Moià diu Prou. Però hi ha un fet que em preocupa: al blog de la Plataforma, la majoria de comentaris es fan anònims i alguns estan signats amb el nom. Mai hi ha foto ni enllaç a altres blogs. I això fa pensar en les posibles revenges que de vegades hi ha als pobles si algú es significa molt en una posició o altra. Fa pudor de caciquisme, la veritat...
    Havia pensat fer una carta al director de El País i dirigida al jutge GARZON. És l'únic que se m'acudeix que potser hi faria alguna cosa...

    ResponElimina
  7. Isabel,
    1/ El candidat Trias a l’alcaldia de Barcelona es va mostrar molt emprenyat per aquesta tapada mútua de vergonyes entre CiU i el PSOE, diu que tenia molt interès en furgar en els comptes dels hotels municipals. Vull dir que almenys a Convergència no sembla que hi hagi unanimitat. Aquest assumpte tan vergonyós ja em va cridar força l’atenció i ara em comença a interessar. Miraré de fer-ne un post la setmana vinent, almenys que serveixi d’avís per aquells que propugnen la sociovergència.
    2/ L’únic mossèn que conec amb el meu cognom és en Lluís Saumell, que va ser rector de Sant Ildefons i president de la Coral Sant Jordi. A més donava classes de religió a l’escola dels meus fills. Potser et refereixes a ell però no tenim cap mena de parentesc. Fa anys que no en sé res.

    ResponElimina
  8. Hola, MIQUEL:
    respecte a en Lluís Saumell, ja me n'has fet recordar. Tot aclarit.
    I respecte a Convergència, suposo que hi deu haver de tot, com a tot arreu. Jo tinc un cosí que n'és, i és una bella persona. Però es veu que el que hi havia a tapar a Barcelona i a Moià devia ser prou gros. A nosaltres ens ha ben perjudicat, el govern convergent de l'alcaldia...
    Si pots fer aquest post, a Moià t'estaríem molt agraïts pel cop de mà. Ja he vist que escrius a El Punt... Tan sols per això ja t'agraeixo que t'hagis arribat al meu bloc i que t'hagis interessat per les nostres preocupacions!
    Una abraçada barcelonina i moianesa d'adpoció.

    ResponElimina
  9. És tot un escàndol al qual no se li ha doant la repercussió que es mereix. Que dos partits es tapin les vergonyes mútues, que es neguin a descobrir la realitat i exigir responsabilitats a aquells que no han actuat correctament els treu tota credibilitat. Ara, el que molta gent es pregunta és: i quantes més ens n'han amagat?!

    ResponElimina
  10. dono una ullada al teu blog
    salutacions des de Reus

    ResponElimina
  11. La gent no es fa la Idea del per què de tot plegat, ALBERT B. i R.
    Gràcies per la visita, TÉ LA MÀ MARIA-REUS. Te la tornaré aviat.

    ResponElimina
  12. Hola Isabel, jo també segueixo el bloc de la Plataforma i no m'agrada el tema dels anònims, d'aixó ja em parlat alguna vegada i ells no en poden fer res, però no per aixó em de deixar de col.laborar, jo penso que ara més que mai em d'estar units per saber la veritat i intentar tirar endavant!!!

    ResponElimina
  13. Hola, LAURA:
    gràcies per deixar comentari. El tema dels anònims emm "mosqueja" una mica. Per això no vaig deixar l'enllaç directe al meu blog. Mai se sap si et poden venir conseqüències per expressar-te amb franquesa, en un poble tan petit. No sé qui ets. Si un dia em veus pel poble, dona't a conèixer, m'agradaria. Una abraçada!

    ResponElimina