dissabte, 25 de setembre de 2010

Sóc maquiavèl·lica?

Jo no faré vaga el dia 29: sóc funcionària, m'han minvat el sou, sóc mare d'un nen, família monoparental. La reforma laboral la tiraran endavant, ens agradi o no. El què em descomptarien per un dia de vaga, que inclou el dia més la part proporcional de dissabte i diumenge i en aquest cas de la paga de Nadal, no em puc permetre el luxe de perdre-ho. A més, no ho vull regalar al govern, ni el d'aquí ni el d'allà, que són els que s'ho quedarien. Sumeu tots els descomptes dels funcionaris, els anirà de perles per minvar el dèficit. Perquè els diners descomptats del sou d'un funcionari per exercir el dret de vaga, com que no estan pressupostats, van a parar als serrells... De fet, al darrer Polònia, Zapatero proposava als sindicats organitzar una Vaga Indefinida de funcionaris fins a Nadal, eixugarien el deute de cop!

Una altra cosa: per un dia de vaga, a mi em descompten. Als sindicalistes escollits en eleccions sindicals diu que, com que en un dia de vaga estan treballant pel càrrec que exercèixen, sí que cobren. Però de qui? A mi m'han dit que de les subvencions que els dóna el Govern per al seu funcionament i que suposo que paguem entre tots. També diuen que les subvencions als sindicats no han tingut cap retallada, així que treieu conclusions. Si el què m'han dit és cert. Ho he sentit per més d'una banda.

Essent maquiavèlica, diria que al govern ja li va bé que milers de funcionaris facin vaga. Segur que en treuran una bona tallada per a eixugar el dèficit d'Espanya. Anem bé...

3 comentaris:

  1. JO tampoc en faré i no sóc funcionari, però considero que no val la pena de perdre el sou d'un dia per no res, perquè acabaran fent el que vulguin. Estic fart de ser un titella a les seves mans. Tots contra el sistema, que vol dir fer el que ells no voldrien que fessim

    ResponElimina
  2. Hola Isabel,
    No penso que siguis maquiavèl·lica, només hi apliques una mica de sentit comú. Amb vagues o sense les reformes no les anul·laran, al contrari, n’hi afegiran de noves, i el motiu és ben senzill: ens agradi o no aquestes coses ja no es decideixen a Madrid sinó a Brussel·les. Que et vagi bé per Moià!

    ResponElimina
  3. Hola, Garbi i Miquel: gràcies als dos per deixar comentari. Al Miquel, no m'havia arribat notificació del comentari i fins avui, que se m'ha acudit mirar si n'hi havia de pendents dins les caselles del blog, no l'he vist. Per això la tardança en publicar-lo.
    Tens raó que aquestes coses les decideixen a Brusel·les, i de vegades, a nivells més alts i tot.

    ResponElimina