dimarts, 9 de novembre de 2010

Viure per veure o el fàstic que em provoquen els polítics.

M'assabento avui que el mateix govern que  ha aprovat una paga de 433 € mensuals pels NI-NI (joves de 16 a 25 anys que NI estudien NI treballen), l'any 2011, a part de tenir-me el sou congelat després d'abaixar-me'l un 5% el 2010 amb l'excusa de la crisi, m'abaixaran també una part de les pagues extres.I em pregunto per què m'he de sacrificar, jo, que a més no em concedeixen mai cap ajuda perquè no treballo en negre, i subvencionar mensualment amb aquesta quantitat els esmentats joves? En què quedem, hi ha diners o no n'hi ha, a les arques públiques? O és que es tracta tan sols de captar aquest sector del jovent a les properes eleccions?


Cada dia estic més fastiguejada de la política. Seguiré sent una persona honesta perquè és el què em va ensenyar el pare, que en pau descansi, i perquè valoro més viure amb la meva consciència personal tranquil·la que medrar amb incoherències i mentides com fan tants i tantes.El pare no es va fer mai ric, només va treballar, treballar i treballar. I va donar estudis a set fills en un temps on no hi havia res de res i s'havien de fer molts múmeros per arribar a final de més. VIURE PER VEURE!

El què deia, cada dia crec menys en els polítics, però intento no pensar-hi perquè la veritat és que em deprimeix veure com van les coses i que, si ets honrat, en el fons, no ets més que un pobre tonto o tonta...

7 comentaris:

  1. Els (i les) nostres governants, avui dia, només es mouen a cop de titular de premsa i enquestes. El dia que posem al capdamunt algú que tingui el que s'ha de tenir per mullar-se, sense por a perdre eleccions ni a ser criticat/a, potser començarem a veure la famosa llum al final del túnel.

    ResponElimina
  2. Ara diuen que és per a donar-los una segona oportunitat, clídice. Jo entendria una ajuda per exemple als nois i noies que hagin acabat estudis, estiguin inscrits a l'atur i no troben feina de moment. Amb condicions d'un periode raonable i no poder refusar més de tres ofertes. Entendria una beca salari als i les joves que estiguin estudiant amb bons resultats, per a què ho puguin fer amb plena dedicació. Però a un/una jove de 16 anys que no vol seguir estudiant, només en el cas d'estar inscrit a l'atur i amb les condicions citades més amunt.

    Per què els que treballem hem de mantenir els NINIS que ho són per desídia dels pares i per bon vivants? En aquest cas, crec que són els pares els que han de carregar amb el mort que ells mateixos han creat, no la resta de la societat ni els que ens esforcem a fer bé les coses per a la comunitat.

    Em sembla IMMORAL que a mi em demanin sacrificis i que aleshores es destinin diners a llençar-los d'aquesta manera. Perquè tots sabem que molts s'apuntaran a viure a costelles dels pares -si els ho deixen- i que els que treballem i cotitzem els paguem la gresca del cap de setmana. I entre tant, nosaltres haurem d'anar fent números...

    ResponElimina
  3. Mira la cosa va així, el meu fill 21 anys llicenciat en biotecnologia. Un lloc de feina possible, el fan retardar la llicenciatura perquè així poden gaudir d'un munt d'avantatges, l'empresa, del conveni amb la universitat. Ell, treballant a jornada completa per 600 euros al mes. O sigui que, ja ho veus. El món al revés.

    ResponElimina
  4. És de bojos, Clídice!!!
    Com pot ser que les coses vagin així? I això a Catalunya, que representa que som més seriosos... El dia que algú doni bones beques als que estudien, potser comencin a canviar les coses, Mentrestant, suposo que els joves amb talent, a la que pguin marxaran a treballar a l'estranger, a països més avançats que el nostre. Ens urgèixen moltes reformes fetes amb valentia!

    ResponElimina
  5. Hola reinetes. Avui he vist el post. Quan em vaig assabentar del sou als ninis vaig flipar per diverses raons:

    1-La majoria d'aquests nois i noies son ninis perquè els hi va la marxa de ser-ho. No té res a veure amb les opcions laborals ni, encara menys, amb la manca de cursos. N'hi ha a pilons de gratuïts o molt barats. Jo n'entic fent. La setmana entrant començo un curs de 100 hores de noves TIC per a periodistes, que paga el SOC. Això si, m'hauré de llevar a les 6 del matí per arribar puntualment a les 9 al centre on fan el curs i no arribaré de nou a casa fins les 5 de la tarda. Quants nini farien aquest esforç? poncs? cap?

    2- Cap d'aquest nini té la més mínima intenció de votar perquè senzillament "passa del rotllo".

    3-Aquests bons que han posat al mercat a la desesperada perquè no hi ha ni un ral a caixa, serviran per pagar als nini?

    4-La darrera perla és que els sectors on la Mar Serna pensa que podrà col·locar més nini son el comerç, el turisme i l'hosteleria. Treballar una temporadeta de dependents i/o cambrers de bareto i/o carregadors de maletes desmenjats, realment pensen que integrarà gaire gent al món laboral? sobre tot si tenim en compte que el sector serveis és temporal per definició. Ah!, i també els pretenen col·locar als Ajuntaments...auxiliiiiiiiiiiii :)

    ResponElimina
  6. Maria Rosa, com a mestra que sóc, tinc clara quina és la marxa d'aquests nois i noies. El què jo proposo és precisament fer una selecció: el que vulgui fer l'esforç de fer cursos, se l'ajuda, el que no, que l0'aguantin i mantinguin els pares mentre puguin.

    Començo a sospitar que al governs i empreses ja els aniria bé una colla de borregos que es conformin amb anar fent la viu-viu, treballant on faci falta, mentre després quan no hi hagi feina els donin la paga... i en vagin tenint per pagar-se les farres i substàncies tòxiques del cap de setmana. Fa molt de tuf, això... Esclavisme modern?

    ResponElimina
  7. Molt fort! Una manera més de recolçar la cultura del mínim esforç i desmotivar la gent jove que lluita. Per llogar-hi cadires!

    ResponElimina