dimarts, 5 de gener de 2010

Nit de Reis



A Moià, on vaig venir a viure fa uns onze anys i mig, vaig conèixer una manera nova per mi de rebre els Reis Mags de l'Orient. És costum, aquest dia, que els nens i nenes esperin l'arribada de Ses Majestats als carrers principals de la Vila i és costum que ho facin amb un fanalet de colors que moltes vegades han construït ells mateixos, amb l'ajuda del pare i de la mare. Hi ha un altre costum encara, que és el de cremar rams d'espígol al carrer mentre els Reis no arriben.

Un dia vaig preguntar a algú si sabia d'on venia el tal costum, i em va dir que creia que els rams es cremaven per tal d'assenyalar el camí cap al poble als Reis. Intueixo que això ve de temps antics, de quan no hi havia enllumenat als carrers, i entenc l'interès de la quitxalla per ajudar els Reis -que aquí vénen del cantó de Vic- a no perdre el camí.Jo crec que els Reis es guien no tan sols amb la llum, sinó també amb la flaire que emplena el poble a aquestes hores. Fa bo, de debò...

Enguany els hem vist des del balcó. Fa mal temps i no acompanya, però hi havia prou gent al carrer. Jo que no pensava tenir Reis, ja he tingut el meu regal, dedicat pel Prícep de les Milotxes al meu fill i a mi. Com més llegeixo el seu escrit, més m'emociona.I aquí va aquesta, de milotxa, Príncep, que vola ben alt perquè la puguis veure!

4 comentaris:

  1. amb regals com aquest qui vol un tros de plàstic o una maquinota per endollar? :) aquí ha plogut (i plou) tota l'estona, o sigui que les criatures s'han quedat sense reis :(

    ResponElimina
  2. Aquí hi havia menys gent esperant que altres anys i han passat ràpid, però sempre hi ha valents...
    Bons Reis, CLIDICE!

    ResponElimina
  3. Aqui ha plogut però ens ha deixat fer la festa i tots els nens han gaudit de la vetllada màgica

    ResponElimina