divendres, 4 de setembre de 2009

Primera setmana.

Ha passat la primera setmana de feina. Fora del primer disgust -veure que havia de fer jo la feina que una altra no va fer el juny passat a la seva aula-,un cop dins l'engranatge, la veritat és que enguany va tot prou bé. És el segón any que estic al primer Cicle de l'Escola i ara ja estic encarrilada, ja sé com va tot. És un gran què.

No m'agrada l'estrès, però em vaig trobar una situació tal a l'aula que m'hi vaig posar de cop, i ara ja la tinc muntada quasi. Tot organitzat, net i polit, després de llençar un munt de coses que hi vaig trobar acumulades.Amb l'ajuda de la meva companya -que jo, per les circumstàncies, anava endarrerida quant a organitzar la classe- em manca tan sols posar els nombres corresponents a taules, safates i gots de material.

Estan pensats els horaris i previstes les activitats per als primers dies. Quedarà revisar curriculums, triar algunes temàtiques, fer previsions a llarg plaç. I començar a programar, que ja ho estem fent en força coses: hem triat sortides,organitzat els tallers, previst el nombre de sessions d'aquests darrers per a tots els trimestres i hem triat ja l'obra dels Pastorets que farem per Nadal. Això em fa molta mandra, em posen molt nervios les activitats de cara als pares: reconec que no m'agraden gens, però toca. I toca aguantar-se.

He encarregat, online,per al meu fill, els llibres d'anglès que fan servir a l'escola. De fet, no caldria: li deixen com a part del projecte de reutilització de llibres de text al qual m'he adherit. Els llibres, però, són per poder repassar a casa. A més, a l'Activity Book hi porta un DVD. I amb una cosa i l'altra miraré de reforçar-li l'anglès, al nen. Les clases privades són molt cares i sempre se m'ha donat bé. De passada, refrescaré la memòria. També li he demanat el mateix Diccionari de Català que faran servir a escola, perquè el tingui a casa i el poguem utilitzar quan ens calgui. Comença Tercer de Primària i clar, això es posa seriós, ja. A part d'això, l'he apuntat a entrenar futbol al Club Esportiu, que se m'ha tornat molt futboler,tot i que jo no li he pas cultivat. Això sí, diu que no vol anar a jugar partits. El que em pregunto és quant de temps ho seguirà dient: quan vegi que els altres hi van i ho passen bé... no serà la primer vegada que s'anima quan veu que els altres ho fan.

El ritme de vida torna a ser el de sempre: no poder badar boca, tenir molt clar què és el més urgent i tot allò que cal fer a cada moment. Comencen a faltar les hores de son,comença a aparèixer el cansament que en el fons no m'ha abandonat, ja no em puc arreglar tant, no hi ha temps... M'he proposat, però, per conjurar la por amb què ens volen contagiar, de retornar a una bona dieta mediterrània. Combatré grips diverses amb les armes que ens ha posat a mà la Mare Natura, que és molt més sàvia que els Laboratoris Farmaceutics: fruites i verdures riques en vitamina C, la vitamina D que ens dóna el sol, probiòtics dels iogurts de sempre -res de collonades d'actimels-, antioxidants dels llegums i cereals integrals. All i ceba, amb principis antibiòtics, a tot arreu. Oli d'oliva i herbes remeieres de les de sempre, que n'hi ha de molt indicades per combatre els estats gripals. Als USA ho recomanen a NaturalNeWs.com i nosaltres ho tenim tot tan a mà!

L'únic de bo de tot aquest enrenou de la grip nova és que, gràcies a ser tan contagiosa tot i ser lleu en la majoria de casos, sembla que el personal comença a recuperar el seny després d'anys en què, si t'agafava un grip, a la feina et miraven malament si et quedaves a casa a fer llit. I aquests dies els metges no paren de dir res més que això: que la grip es cura fent repòs i llit a casa. I que cap persona no ha d'anar a treballar si no ha passat 24 h. sense febre. Igualment pel que fa als nens en edat escolar. Sort que els governs d'aquest país o països han mostrat prou senderi en aquest tema...
Jo ja m'he quedat tranquil·la, ja que nigú em voldrà obligar a vacunar el meu fill amb unes vacunes altament qüestionades.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada