dimecres, 19 d’agost de 2015

Diari de vacances de mare 2015, dia tercer: de com he vist un cérvol.

Avui m'he llevat més tard, no sé si a causa de la pluja del matí. Sol passar que quan sento ploure i sóc al llit, si és una pluja suau i ritmada, em sol relaxar. Així que quan m'he llevat he anat per feina: dutxar-me, esmorzar i passejar el gos quan ha parat de ploure. El cel era ben ennuvolat i el dia, fresc, i feia ganes de quedar-se a casa. Però m'he recordat de la Sra. Concha -la que ahir em deia que encara que estigués cansada anava caminar igualment- i he pensat que havia d'aprofitar per fer la meva caminada abans que caigués un altre ruixat. L'avantatge d'estar uns dies sola és que puc decidir sense condicionants, i he seguit el meu impuls.

Per precaució, he agafat un cangur i he enfilat els carrers del poble fins a trobar el camí del Molí Nou. Avui anava sola i a bon pas -el gos ja havia sortit- i ben aviat he travessat el pontet sobre la riera i he seguit en direcció a la font del Bosquet. No es veia ningú pels camins, el terra era moll i l'aire humit, i el dia semblava més de tardor que d'estiu. He fet la pujada dalt de la qual parteix un camí cap a l'esquerra i es veu, a la dreta, després d'un ample revolt pel camí del davant, la font. I aleshores, quan he fet les primeres passes de la baixada, he viscut una experiència inesperada: darrere la tanca d'una finca que voreja el camí i entre els arbrés, m'ha cridta l'atenció un magnífic cérvol, que caminava tranquil i majestuós.  Mai a la vida havia vist un cérvol de tant a prop, ni mai hauria imaginat que un dia, tot caminant pels afores del poble, me'n trobaria un!

L'instint m'ha fet caminar sense estridències, per no espantar-lo. No sé si era un mascle o una femella. En tot cas, no se li veien banyes, o jo no les he distingit.Sí que li he vist, en canvi, les característiques taques blanques. El camí m'hi ha anat apropant, mentre ell seguia una mena de corriol al llarg de la tanca, entre la vegetació. Q uan m'he apropat, s'ha quedat mirant-me i jo, que sóc així, li he parlat el què m'ha sortit de dintre, ja que m'encanten els animlas. El cérvol ha seguit enllá i ha desaparegut de la meva vista, i jo he continuat el camí fins a la font. I una mica més enllà, m'he girat, no sé per què, i aleshores l'he tornat a veure, un tros més amunt de la muntanya. De fet, el cérvol havia pujat i havia retrocedit vers la direcció cap a on anava jo. Semblava que em mirés i altra vegada li he parlat. I aleshores ha seguit cap amunt i ha desaparegut. Per mi ha sigut un moment màgic!



Més endavant, i força més enllà de la fàbrica de Les Pastes, ja de baixada i en passar a prop d'un bosquet de pollancres, hi havia un bon estol d'ocells saltant de branca en branca. Potser l'ambient més frescal ha afavorit que se'n veiéssin més dels que puc observar quan fa més calor. I no tan sols ocells he trobat en aquest tram del camí: fa uns dies, un esquirol va travessar-lo tranquil·lament i sense pressa. Com que anava amb el gos,  que és menut i àgil, va sortir esperitat cap allà, però amb un NO el vaig frenar -per sort em creu molt. Suposo que li vaig aixafar la guitarra, que empaitar l'esquirol hauria estat una aventura emocionant per ell, però jo no hauria pogut sofrir que li fes mal. Quan al cap d'un dia o dos se'ns va creurar un conillet amb la mateixa parsimònia que l'esquirol, amb un No meu en Xiui es va quedar al meu costat.

He acabat la caminada i he seguit amb la meva jornada, però no he pogut deixar de recordar durant tot el dia la visió tan extraordinària que he tingut avui, el comportament tan tranquil i calmat del cérvol, i com m'ha mirat i m'ha escoltat... I com que m'agraden els simbolismes, se m'ha acudit fer una mica de recerca, i sobre el cérvol, un animal totèmic per a algunes cultures, he trobat això:


"If a deer crosses your path, this may show you that you are a very compassionate, gentle and loving person. If you don’t have these qualities, then consider if you have a problem that needs addressing. Are you facing a challenge in your life, whether with a fellow human being or a delicate situation? If you are feeling negative emotions such as anger, try letting go. Think about whether a gentler and more loving approach can sort the issue out. It may be necessary to speak the truth, this is best done with kindness and from the heart, this will generally give a better result." Font

I també:

"If Deer has crossed your path:

It is often a sign not to be too hard on yourself. Still the voice of the self critic and treat yourself with gentleness and understanding, be yourself and continue along your path. Seek out your inner treasures and use them generously to help those around you. Trust that kindness and graciousness will be well received.
We are also reminded that we cannot push towards change in others, rather we gently nudge them in the right direction with love and understanding. Lead by doing and showing the way.
Deer is a messenger of serenity, can see between shadows and hear what isn’t being said.
Deer teaches us to maintain our innocence and gentleness so we can share our open-heartedness with others."

I resulta que el significat em vé com l'anell al dit per al meu moment personal, així que en prenc nota, com si la vida m'hagués fet un regal especial per mi. Aquestes són les coses que poden passar quan un dia trenques les rutines... 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada